در محیط خانواده و دیدن پدر و مادر که هر دو فعال عرصه آموزش بودند همواره در محیطی سراسر با دغدغه یادگیری پا به عرصه دانش آموزی نهاد. کم کم این فضا عشق به یاد دادن را در او شکوفا ساخته و در سال ۱۳۶۴ به آرزوی خود جامه عمل پوشاند و در رشته علوم پایه در دانشگاه تربیت معلم قم مشغول به تحصیل شد.

از همان سال های دبیرستان با آموزش دروس به دوستان و همکلاسی ها ی خود قامت یک دبیر و معلم را برای خود نشانه گرفته بود و با تحصیل در تربیت معلم اصول صحیح آموزش را آموخت و به این ترتیب زودتر از فارغ التحصیلی با آموزش و پرورش قم همکاری را آغاز نمود و پس از پایان دوره کارشناسی در سال ۱۳۶۸ موفق به دریافت جایزه در جشنواره تدریس الگوهای برتر دبیران گشت و با شروع تدریس در مقطع راهنمایی توانست قابلیت ها و ظرفیت های موثر خود را نشان دهد و به عنوان یکی از دبیران موفق استان قم شناخته شد.
ایشان در جشنواره های تدریس در فاصله سال‌های ۱۳۷۰ و ۱۳۷۲ به عنوان دبیر برگزیده کشوری نائل گشت و با توجه به درک قابلیت‌های مدیریتی و آموزش و پرورشی ایشان در سال ۱۳۷۲ به سمت معاونت دبیرستان تیزهوشان قم منصوب گردید و پس از آن با توجه به درک صحیح از موقعیت و ایجاد فضای مناسب تحصیلی با توجه به شرایط اجتماعی آن زمان از سال ۱۳۷۵ تا ۱۳۷۹ مدیر دبیرستان هاجر قم گشت.
در همین بین و باسابقه همراهی با دانش آموزان ، درک جای خالی اخلاق اسلامی بر ایشان روشن و مسجل گردید و به همین دلیل در رشته اخلاق اسلامی به ادامه تحصیل پرداختند.
پس از ازدواج و به دلیل همراهی با همسر به اصفهان مهاجرت نمود و با توجه به سابقه فوق العاده ایشان در آموزش و پرورش قم، در یکی از مدارس دولتی و معتبر اصفهان مشغول به تدریس شد و یک سال بعد به سمت مدیریت دبیرستان منصوب و تا پایان دوره خدمت در این سمت بودند.

ایشان در کنار پست مدیریت خود فعالیت های برجسته ی دیگری نیز در کارنامه ی کاری و حرفه ای خو دارا می باشند:

  • نماینده امور بانوان  ناحیه ۳ آموزش و پرورش در استانداری اصفهان
  • سرگروه مدیران استان اصفهان به مدت چهار سال
  • سرگروه مدیران ناحیه سه استان اصفهان به مدت چهار سال
  • عضو اصلی کمیته کیفیت‌بخشی مدارس ناحیه سه استان اصفهان
  • عضو اصلی کمیته حجاب و عفاف ناحیه سه استان اصفهان
  • یکی از اعضاء اصلی نماینده انجمن اولیاء و مربیان ناحیه ۳ در شورای انجمن اداره کل آموزش و پرورش
  • یکی از اعضای اصلی در کمیته مقابله با آسیب های اجتماعی در اداره کل آموزش و پرورش
  • داور ارزیابی مدارس موفق استان به مدت ۳ سال
  • طراح سؤالات پیک نوروزی و مسابقات مدیران استان

در طی دوره خدمت به عنوان مدیریت دبیرستان نرجس توحید اصفهان به مدت ۲ سال متوالی به عنوان مدرسه موفق استان و ناحیه از بین ۴۳۰ مدرسه در استان اصفهان و کسب رتبه اول جشنواره مدیریت کشوری و همچنین کسب رتبه استانی با عنوان جذب دانش آموزان به نماز جماعت نائل شدند.

ایشان همچنین بیش از ۲۰ مقاله چاپ شده در زمینه های آموزشی و تربیتی را در کارنامه علمی خود دارا می باشد.

سرکار خانم راضیه شفیعی فر در تمام طول خدمت در دبیرستان به ضعف ها و نقاط بالقوه آموزش پی بردند و با نگاه ویژه به تمام جنبه های روحی، آموزشی ،پرورشی و تربیتی دانش آموزان و دغدغه همیشگی او برای بهبود شرایط آموزشی و عدالت آموزشی برای همه دانش آموزان به این آرزو در پایان خدمت جامعه عمل پوشانید ، ایشان همواره جای خالی مدرسه‌ای که محل شکوفایی توانایی های فکری و جسمی آنها باشد را احساس می نمود و دبیرستانی را با نام اسوه که مصداق عمل به آیه شریفه لکم کان اسوه الحسنه را برای تبیین دیدگاه های خود و ایجاد فضایی برای رشد و بالندگی دختران مستعد و توانا ایجاد نمود و با شعار و همراهی شما برای دخترانی به تمام معنا اسوه که رسالت خطیر ایجاد مجموعه آموزشی که به جای نگاه تک‌بعدی به بحث آموزش به رفتار و منش دختران هم توجه لازم را داشته باشد به عهده گرفت .
دبیرستان دخترانه اسوه با شروع کار خود از سال ۱۳۹۰ بعد از گذشت مدت کوتاهی توانست جزء ۳ دبیرستان برتر در ناحیه ۳ قرار گیرد و نتایج مسابقات علمی گویای این رخداد بود. دانش آموزان در زمینه های روحی و روانی فضای شاد و همراه با نظم را تجربه می نمودند و سه سال را با تجربه های مثبت و در عین حال آموزش اساسی و پایه ای می‌گذراندند.
بهره مندی از کادر با تجربه آموزشی در کنار نیروهای تازه نفس و همراه با علم روز و همچنین بهره گیری از ظرفیت های مشاوره ای باعث ایجاد فضایی آموزشی به دور از تنش های مرسوم گردید. و تمایل دانش آموزان به فضای رقابتی سالم به دور از استرس های موجود باعث همراهی والدین زیادی برای سال های تحصیلی متمادی گشت.
شرکت در مسابقات ورزشی و علمی از جمله المپیادها از دیگر بستر های فراهم شده در دبیرستان بود.
علاقه شخصی ایشان در باروری استعدادهای دیگر دانش‌آموزان جهت‌دهی کاری ایشان را به سمت جشنواره‌های خوارزمی و تبیان سوق داد و در سال‌های متمادی عناوین استانی و کشوری را در کارنامه دبیرستان به ثبت رسانیده .
بعد از مدتی و علاقه ای که دانش‌آموزان سابق به فضای پر مهر دبیرستان داشتند ایشان را بر آن داشت تا رسالت را تمام و این همراهی را تا مهمترین آزمون آنها یعنی ورود به دانشگاه ادامه دهند و آن که در این دبیرستان علاوه بر آموزش به رویدادهای روانی آنها هم توجه ویژه‌ای داشته باشند و سرانجام در سال ۹۸ تاسیس دبیرستان متوسطه دوم دخترانه اهتمام ورزید و با نگاه ویژه به مسئله آموزش و مسئله رفتارهای اجتماعی توانست زمان مدیریت دبیرستانی به نوع خود منحصر به فرد را در دست گیرد.
این دغدغه فقط به دختران محدود نشد بلکه در کنار دبیرستان دوره اول دخترانه اسوه ،دبیرستان دوره اول پسرانه اسوه را نیز تاسیس نمودند.
سرکار خانم راضیه شفیعی فر همواره رویای داشتن مجتمعی آموزشی منطبق با اصول اساسی و به روز آموزش و همچنین اخلاق محور و انسان‌ساز را در ذهن دارد و با تلاش و پشتکار و پشتکار وصف نشدنی قدم‌هایی را برای تحقق این آرزو نیز برداشته است به امید آن روز…

لینک های مفید

اطلاعات تماس

آدرس

اصفهان – میدان آزادی – بلوار دانشگاه اصفهان – کوچه شهید موذن صفایی – پلاک ۱۰

شماره های تماس

۰۳۱۳۶۲۷۱۶۴۴