اهمیت نماز در مدارس

۱- تقویت گرایش مذهبی دانش آموزان : دانش آموزان خود علاقه مند به مسائل مذهبی می باشند و این یک نیاز درونی که مسائل تربیتی خانواده و جامعه و غیره در آن موثر بوده است و می باشد.

۲-آشنایی دانش آموزان با احکام نماز : بر پدران ومادران و اولیاء مدرسه لازم است که دانش آموزان را با نماز و احکام آن وضو ، طهارت ، مبطلات غیره آشنا می کنند.

۳- در مدارس ابتدایی اجرای جشن تکلیف در مدارس دخترانه و فراهم نمودن چادر نماز و شرکت دانش آموزان در نماز جماعت مسجد محل در نماز جمعه موثر است.

۴- اعتقادات مذهبی اعضای خانواده از عملکرد تربیتی والدین ، میزان تحصیلات و شغل اثر گذار است : پدر و مادر یا اعضای خانواده و تحصیلات و آگاهی خانواده شغل مناسب که در کنار هم بودن تاثیر دارد .

۵- حضور دبیران کارکنان مدرسه در نماز جماعت : در صورتی که دبیران و کارکنان در نماز جماعت حضور داشته باشند بر حضور فعال دانش آموز تاثیر گذار و موثر است .

۶- روابط صمیمانه اولیاء مدرسه با همدیگر و دانش آموزان : نماز در کنار هم بودن اعضاء با هم است یعنی کسی در ظاهر بر کسی برتری ندارد و در ارتباط با هم صمیمی باشد دانش آموز بداند در برابر خداوند کسی بر کسی برتری ندارد و اخلاق و منش اولیاء مدرسه در نمازخانه بخاطر خداست

۷- حضور مربی تربیتی در مدرسه : مربیان از کسانی هستند که وقت و فرصت جهت این امر دارند اما بعضی از مدارس به علت تعداد کم دانش آموز مربی ندارد .

۸- میزان محبوبیت مربی تربیتی :اگر مربی محبوب باشد پیش دانش آموزان بر رونق نماز جماعت می افزاید .

۹- تشویق دانش آموزان : تشویق کلامی، مادی ، غیره بر حضور آنان می افزاید .

۱۰- اهمیت دادن به حضور دانش آموزان در مدرسه : به حضور دانش آموزان در نماز جماعت اهمیت داده شود .

لینک های مفید

اطلاعات تماس

آدرس

اصفهان – میدان آزادی – بلوار دانشگاه اصفهان – کوچه شهید موذن صفایی – پلاک ۱۰

شماره های تماس

۰۳۱۳۶۲۷۱۶۴۴