انتخاب نام اسوه برای این مجموعه با الهام از سوره مبارکه الأحزاب آیه ۲۱

لَقَد كانَ لَكُم في رَسولِ اللَّهِ أُسوَةٌ حَسَنَةٌ لِمَن كانَ يَرجُو اللَّهَ وَاليَومَ الآخِرَ وَذَكَرَ اللَّهَ كَثيرًا﴿۲۱﴾
مسلّماً برای شما در زندگی رسول خدا سرمشق نیکویی بود، برای آنها که امید به رحمت خدا و روز رستاخیز دارند و خدا را بسیار یاد می‌کنند.

و با هدف تربیت فرزندانی اسوه برای این جامعه بوده است. دختران و پسرانی که با صفات عالی انسانی و اخلاقی در بالاترین جایگاه های علم و دانش در این مرز و بوم قرار گیرند و نام و نشان اسوه را بر جای بگذارند. بر همین اساس تمامی فعالیت ها و برنامه های مجموعه اسوه به گونه ای طراحی شده است که بتواند تاثیر عمیقی بر تمامی ارکان زندگی این فرزندان (ابعاد علمی، فرهنگی، تربیتی و اجتماعی و ..) داشته باشد.
از ویژگی های منحصر به فرد مجموعه اسوه، طراحی و اجرای برنامه های بدیع و خلاقانه در در زمینه های گوناگون است. از جمله برنامه هایی که با استقبال زیاد والدین و دانش آموزان مواجه شده است عبارتند از:
طرح دختران و پسران اسوه: در این هر ماه، برترین های اسوه در زمینه های اخلاقی، فردی، انضباطی، علمی وتحصیلی، فرهنگی، اجتماعی و … شناسایی و معرفی می شود.
طرح پیمایش علمی: با استفاده از این طرح دانش آموزان به دلخواه خود در یکی ازعلوم معرفی شده قرار می گیرند و فعالیت های مرتبط با آن را انجام میدهند، همانند المپیاد ریاضی، تشریح در آزمایشگاه و …
طرح بازارچه خیریه: در این طرح دانش آموزان می توانند با فروش محصولات خود در روزی که به همه اعلام می شود به خیریه کمک کنند. مشارکت دانش آموزان در این طرح بسیار شگفت انگیز است.
و طرح های گوناگون دیگر که هرکدام به شناخت و پرورش خلاقیت آنها کمک کرده است. البته این مجموعه بر شادزیستن و بازی و سرگرمی برای دانش آموزان تاکید ویژه ای دارد. از این رو تمامی تلاش خود را کرده است تا با قرار دادن دانش آموزان در کمپ های دانش آموزی و مسافرت های یک یا چند روزه آداب فرهنگی و اجتماعی را در بستر اردو به آنها یاد دهد. درس مطالعات را با گردش های استانی و بازدید از مکان های دیدنی آمیخته است تا دانش آموزان بتوانند با زیبایی های فرهنگ بومی و ملی ایرانی آشنا شوند.
این مجموعه با تلاش های مستمر خود در پی ایجاد مکانی کوچک اما سرشار از زندگی برای فرزندان است. امید است که همه دختران و پسران ایرانی راه اسوه را در پیش گیرند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

لینک های مفید

اطلاعات تماس

آدرس

اصفهان – میدان آزادی – بلوار دانشگاه اصفهان – کوچه شهید موذن صفایی – پلاک ۱۰

شماره های تماس

۰۳۱۳۶۲۷۱۶۴۴